China, Thailand en Laos 2014 - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu China, Thailand en Laos 2014 - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

China, Thailand en Laos 2014

Door: Jan en Christien

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

06 Oktober 2014 | Nederland, Barneveld

Op 10 oktober vliegen we weer voor onze jaarlijkse reis naar Azië. We beginnen in China en brengen eerst een bezoek aan Julie en Andrew en de 15 gehandicapte kinderen die ze geadopteerd hebben, en aan Paulien en Karst en hun beide kinderen Pelle en Raaf in hun altijd gezellige 'The Giggling Tree' (de pepernoten en de kookworst vullen onze koffers tot aan het maximaal toegestane gewicht!). We logeren weer in ‘Yangshuo Mountain Retreat’ waar we vanaf ons balkon een prachtig uitzicht hebben op de Yulong rivier.
We verheugen ons enorm op Yangshuo en de prachtige mensen die daar wonen, maar vooral ook om daar weer te gaan fietsen. Het noorden van Thailand en Laos zijn nieuw voor ons, dus we laten ons verrassen!

Na 5 dagen vliegen we naar Bangkok en beginnen daar aan onze rondreis door het noorden van Thailand, een meerdaagse boottocht over de Mekong en een rondreis door Laos. We maken gebruik van nachttreinen, soms een lokale bus en van een auto met chauffeur. We zijn 4 nachten in Chiang Mai, gaan van daaruit met een auto naar de grens met Laos, waar we overnachten in Chiang Khong en de volgende dag door de douane gaan. Aansluitend een 2daagse boottocht over de Mekong rivier met een overnachting in Pakbeng.
Vervolgens blijven we 3 nachten in Luang Prabang, 2 nachten in Vang Vieng en 2 nachten in Vientiane, de hoofdstad van Laos.

Met een slaaptrein reizen we dan weer terug naar Bangkok en direct door naar een van de vele paradijselijke eilandjes, Ko Chang, die voor de kust van Thailand liggen. De laatste 4 dagen liggen we hier lekker te luieren en gaan we het eiland per fiets verkennen. Met nog 1 nacht in een hotel vlakbij het vliegveld van Bangkok zijn we op 3 november weer terug in Nederland. We laten ons graag afhalen!

Onderweg zullen we weer zoveel als mogelijk onze dagelijkse ervaringen, belevenissen en bijzondere ontmoetingen opschrijven en jullie daarvan op de hoogte brengen/houden.

• 06 Oktober 2014 - 13:21

Jerphaas En Gea:

we gaan jullie volgen. leuk !! Goede voorbereiding gewenst en een goede veilige reis.Geniet ervan !

• 06 Oktober 2014 - 13:22

Gert Hagens:

Wat een geweldige reis gaan jullie weer maken. Het Thailand-Laos gedeelte is bijna hetzelfde als wij in 2006 hebben gedaan, koh Chang is ook prachtig. Geniet ervan , ik blijf jullie volgen. Heel veel plezier.

• 06 Oktober 2014 - 13:32

Marian:

Hé Jan en Christien, wat leuk, een mooie reis gaat dat worden denk ik en geweldig dat ik weer mee mag reizen!
    Wij zijn vorig jaar in o.a. Yangshuo geweest en dat vonden wij geweldig, vooral ook het fietsen. Zitten zelf ook voor een vakantie dit jaar te denken aan Thailand en evt. Laos, maar de gebrekkige medische voorzieningen in Laos weerhouden ons daar tot nu toe van. Gebruiken jullie iets tegen malaria? Zijn in ieder geval erg benieuwd naar jullie bevindingen en wensen jullie een voorspoedige reis en heel veel plezier op al die mooie plekken die jullie aandoen.

• 06 Oktober 2014 - 13:36

Dirk & Corianne:

Een hele goede reis! Geniet van al het moois, en heel leuk dat jullie ons weer op de hoogte willen houden!
    Als er nog plaats is naast alle pepernoten en rookworst dan hou ik me aanbevolen;).

• 06 Oktober 2014 - 21:54

Lina:

Goedenacht Jan & Christien,

Oeps, ik was het helemaal vergeten, van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jan.

Wat goed dat jullie weer een lange reis gaan maken. Wel een druk programma zeg, maar ja, jullie zijn het wel gewend. Een mooie reis wens ik jullie toe en geniet ervan.
    Gods zegen en Zijn nabijheid toegebeden.

• 07 Oktober 2014 - 11:31

Ed En Nel:

Ook wij wensen jullie nu al heel veel plezier met de voorbereidingen van deze mooie reis.
    En we gaan het zeker weer volgen elke dag.
    Voor Jan Nog van harte Gefeliciteerd!

• 08 Oktober 2014 - 02:36

Sieta:

Veel plezier en fijn dat we jullie kunnen volgen en mee kunnen genieten

• 08 Oktober 2014 - 09:07

Patrick:

Heel veel plezier van jullie reis. Ik kan jullie verzekeren dat het een leuke trek is. En de nachttreinen met airco zijn belachelijk koud! (Dat je voorbereid bent). Chiang Mai heeft trouwens leuke restauarntjes en is lekker goedkoop. Wanneer je de tussenstop maakt met de boot moet je redelijk snel de berg op om een slaapplek te bemachten, alle goede plekjes zijn snel vergeven gezien de hele boot moet slapen in een klein dorpje.

Ik lees mee :)

Groetjes Patrick

• 08 Oktober 2014 - 18:54

Bert En Ans:

Dag Jan en Christien,

Een hele fijne vakantie en een goede reis.
    Jullie houden ons op de hoogte, en wij blijven jullie volgen.
    Tot ziens en groeten van Bert en Ans

• 08 Oktober 2014 - 20:37

Tom:

Hoi pap en Christien,

We wensen jullie een mooie vakantie toe.
    Kom veilig weer thuis.

XXX Tom, Nicole, Stijn, Mara, Lin

• 08 Oktober 2014 - 23:26

Adrie:

Een hele goeie reis, geniet ervan! Ik lees op afstand mee.
    Groetjes,
    Adrie

• 11 Oktober 2014 - 19:32

Jan & Christien Hermens:

FB is hier in China geblokkeerd, Waarbenjijnu werkt ook niet. We zijn gisteren veilig aangekomen.

• 11 Oktober 2014 - 21:05

Adrie:

Nou dan lezen we over een dag of 5 misschien jullie verhalen? in ieder geval fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Geniet van de ontmoeting met de familie en van China.
    Groetjes
    Adrie

• 12 Oktober 2014 - 08:00

Nico:

Ik wens jullie een hele mooie reis. Doe voorzichtig en kom gezond weer terug!
    Liefs, Nico.