Christien als "handbagage" terug naar Nederland - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu Christien als "handbagage" terug naar Nederland - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

Christien als "handbagage" terug naar Nederland

Door: Jan en Christien

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

29 Oktober 2009 | Nederland, Barneveld

Lieve allemaal,
dinsdagavond om 18.45 uur werden we door de shuttlebus van het hotel (gratis) naar Hong Kong Airport gebracht, een rit van ongeveer een uur door het perfect stromende verkeer van deze wereldstad!
De vlucht naar Nederland stond gepland voor 23.50 uur, we hadden dus méér dan genoeg tijd om onze laatste Hong Kong-dollars uit te geven.
Inchecken via internet was niet gelukt, de KLM-site gaf aan dat er iets niet klopte met één van onze tickets (????), dus gelijk door naar de inckeckbalie.
De medewerkster daar vertelde tot onze verbazing dat Christien "gisteren" al had moeten vliegen!?! In onze papieren stond echter duidelijk dat we beiden op 27 okt. om 23.50 uur zouden vertrekken!

Onze reservering en bevestiging voor 2 plaatsen waren gedaan op 29 januari 2009 en in de tussentijd waren de vertrektijden van diverse vluchten veranderd. Ons vliegtuig vertrok nu op 28 okt. om 0.05 uur, één dag later dus ondanks dat dit slechts een kwartier verschil maakte.
Jan's ticket was omgeboekt naar deze nieuwe tijd, Christien's ticket echter om een onverklaarbare reden niet!
De medewerkster kon ons dit ook niet verklaren, maar het werd nog een heel gedoe, Christien werd al zenuwachtig, er was voor haar geen stoel beschikbaar.
We moesten wachten tot er iemand van 'ticketing' aanwezig was en of Christien's ticket kon worden omgeboekt van 27 naar 28 okt. mét bijbetaling van de kosten hiervan!
Dit wachten duurde een hele tijd, de honger nam toe en we zagen onze 'inkoopplannen' vervliegen.

Aan de grootte van de handbagage die we intussen voorbij zagen komen, kwam bij ons al het idee op om Christien dan maar als 'handbagage' mee te nemen, een koffer konden we zéker nog wel betalen!

Uiteindelijk kregen we rond tienen te horen dat we wél beiden mochten vliegen. De fout die gemaakt was bij het omboeken naar de nieuwe vertrektijd, zou in Nederland gemaakt moeten zijn, wél Jan's ticket en niet Christien's. Vandaar dat men aanvankelijk dacht dat Christien op 27 okt. om 0.05 uur had moeten terugvliegen en Jan één dag later, vreemde gedachtengang!?!

De vlucht naar Nederland verliep prefect, we hebben goed geslapen in het vliegtuig en rond 05.30 uur landden we op Schiphol. Met de trein waren we snel in Barneveld.
Het gesjouw met de koffers lopend naar huis kostte ons natúúrlijk geen enkele moeite meer na alle inspanningen die we in Vietnam en China moesten leveren. Tóch viel ons meteen op dat hier géén vrouwtjes met manden klaar stonden!

Gisteravond gingen we om 22.00 uur al naar bed, moe en enigszins 'verreisd' vielen we als een blok in slaap om na 5 uurtjes alweer klaarwakker en helder te zijn, getuige dit verslag. Dit zal nog wel 2 weken duren, zegt Christien.
Hiermee eindigt ons reisverslag en willen we nogmaals iedereen bedanken die meegereisd zijn.
Lieve groetjes, Jan en Christien

• 29 Oktober 2009 - 08:18

Loe En Ilse:

Welkom thuis!

• 29 Oktober 2009 - 10:19

Ed En Nel:

Gelukkig na een hoop gedoe,toch weer veilig en wel terug !!!!
    We hebben wederom genoten van alle reisverhalen,en zijn ook reuze benieuwd naar alle verhalen achter de foto's.
    Geniet er nog maar even van na,en tot gauw.
    XXXXjes

• 29 Oktober 2009 - 16:11

Kris En Pip:

Welkom thuis en bedankt dan we met jullie mee mochten op avontuur.

• 29 Oktober 2009 - 19:02

Marianne En Freek:

Welcome Home
    Wat een leuke Foto ,jullie samen,jullie worden na elke vakantie jonger geloof ik.
    We hebben genoten van de verhalen en mooie vergezichten,en nu voor jullie lekker weer even bijkomen.
    we zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen,tot ziens liefs freek en Marianne

• 30 Oktober 2009 - 10:25

Ted:

Mooie reis!

• 01 November 2009 - 09:28

Lisa Tieman:

Hoi! Ik heb nog even gelezen wat jullie verder allemaal gedaan hebben hoor ;) Ook al zijn mijn vader en ik ondertussen alweer een week thuis. Sommige dingen klinken erg bekend ;) Ik zie dus dat jullie verder een goede reis hebben gehad en gelukkig toch nog goed zijn terug gekomen!
    Wij vlogen ook van Hong Kong maar eerst naar Londen en toen vlogen bijna langs Peking, via Mongolië en boven Moskou langs terug.. Precies de route die we met de trein op de heenweg hadden afgelegd!

Succes verder met weer aanpassen aan Nederlandse tijd haha ;)

Groetjes Lisa
    (even geheugensteuntje mocht het nodig zijn: Uit Jim's tibetan hotel ;) )

• 15 November 2009 - 00:33

Ryanne En Michael:

BIB

Back in Barneveld.

Alles toch goed afgelopen.

Groetjes.