Periyar Wildlife Parc - Reisverslag uit Kumily, India van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu Periyar Wildlife Parc - Reisverslag uit Kumily, India van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

Periyar Wildlife Parc

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

23 Oktober 2007 | India, Kumily

Vanmorgen om 8 uur vertrokken we vanuit Madurai op weg naar Kumily. Het dorpje waar we nu zitten heet Thekkady, het hotel Michael's Inn.
Voor het eerst kregen we te maken met een binnenlandse grens. Onze chauffeur moest daar vergunning aanvragen om in de staat Kerala toeristen te mogen vervoeren. We kwamen vanuit Tamil Nadu, er was zelfs een echte slagboom!
Voor het eerst zagen we op onze kamer een bijbel liggen. De eigenaar draagt een Portugese naam, hij zal dus wel katholiek zijn, het is een ontzettend vriendelijke man.

We zijn meteen naar het natuurpark gegaan, bekend om zijn vele olifanten en tijgers, maar helaas.....
We wisten al uit ervaring dat je in zo'n park nauwelijks dieren te zien zult krijgen. Het regende en daar houden dieren ook niet van!
We hebben het park verkend met een boot, de tocht duurde 2 uur. We zagen prachtig gekleurde vogels, buffels en herten.

Vanavond om 7 uur gaan we naar een dansvoorstelling. Vooraf mogen we het schminken zien, dit gebeurt met natuurlijke middelen.

We hebben nu weer een uurtje tijd, zoals elke dag, om op een plaatselijke PC ons verhaal te schrijven.
We blijven het jammer vinden dat onze chauffeur zo weinig Engels spreekt. Van de andere kant spreken wij géén woord Hindi of Tamil!!!
Vaak spreken de mensen ook een onverstaanbaar Engels, zodanig dat wij soms ons eigen Nederlands niet meer verstaan:
1. we hebben ons eigen gemaakt om het wc-papier steeds op de kamer te leggen. Douche en wc staan vaak naast elkaar zónder gordijn ertussen. De eerste keer douchen zorgde er direkt voor dat het papier kletsnat was.
Ik vroeg dus aan Christien, omdat ik het rolletje vergeten was, om een velletje papier, en wat kwam ze me brengen? Een pen en papier! (want dat had ze verstaan!)
2. gisteren hing de was aan het balkon van ons hotel. Toen we terug kwamen, zei ik tegen Christien "de bh hangt er nog".
Christien verstond: daar heb je haar weer!

Op dit moment heeft Christien diarree. Het is hier, omdat we in de bergen zitten, een stuk kouder en nat, het regent vaak en veel. Dit maakt de natuur wel een stuk mooier, veel groen, zélfs oerwoud. Zelf ben ik mijn in Nederland opgelopen verkoudheid nog steeds niet helemaal kwijt (airco, koud/warm enz.).

Voor vandaag weer genoeg, morgenvroeg vertrekken we naar ons laatste hotel in India en overmorgen gaan we al naar Sri Lanka.
Voor iedereen die ooit een reis naar India zou willen maken, is het zuiden zéker de moeite waard. Er komen hier ook nog niet zoveel toeristen en het is een erg mooi stukje India.

Liefs,
Jan en Christien

• 23 Oktober 2007 - 12:14

Anita En Henk:

Haha, jullie moeten toch weten dat je niet op safari naar olifanten en tijgers gaat met een boot.................
    Nee, flauwekul hoor, mooi om weer een verhaal van jullie te mogen lezen! Heel veel groetjes en beterschap voor Christien gewenst vanuit een zonnig Tegelen.

• 23 Oktober 2007 - 12:46

JANNEKE:

O ! Gezellig... als de een gaat douchen, kan de ander poepen.
    Heb je ook geen pen en papier ..eh.. wcpapier meer nodig.
    Gewoon de sproeier en tegenaan houden.
    Dat doen wel meer mensen!

• 23 Oktober 2007 - 17:26

Teunie En Gert:

Prachtige reisverhalen

• 23 Oktober 2007 - 21:36

Ed En Nel:

Jammer Christien dat ook jij nu aan de diaree bent,maarja inderdaad die temperatuursverschillen,daar ontkom je dan niet aan.
    we wensen jou dus beterschap,en wij hebben afgelopen zondag een documantaire over india gezien op Belgie 2 er volgen er nog 5,maar het was reuze intressant.zeker nu jullie daar zijn.
    Ook was er op de tv nieuws over een tehuis waar meisjes uit nederland kunnen bijkomen van bepaalde dingen die ze hebben meegemaakt.
    Nog een paar dagen india en dan zit het er voor dat land op maar er zitten nog een paar dagen sri lanka in en hopen dat de laatste dagen ook voorspoedig mogen verlopen.
    Het is nog steeds fijn en erg leuk om alle verhalen te lezen hoor!!!!!

• 24 Oktober 2007 - 07:33

Puck:

Ik houd het maar kort, want als jullie niet begrijpen wat ik zeg dan heeft een lang verhaal ook geen zin he, hihihi!
    Christien, hopelijk is de diarree snel over! Geniet van jullie laatste dagen daar en veel plezier in Sri Lanka.

Groetjes!