Nog 1 week!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu Nog 1 week!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

Nog 1 week!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

28 September 2007 | Nederland, Barneveld

Nog 1 week en dan is het zover. De rugzak en het koffer staan al klaar. Komend weekend moet Christien werken en ik ga naar de Stripdagen in Houten. De komende week nog de laatste voorbereidingen, véél lezen en notities maken en natuurlijk Carola voorbereiden op 25 dagen eenzaamheid! Janneke heeft ons nog te eten gevraagd voor donderdag (wat zullen we voor iets verrassends krijgen?), vrijdag nog jarig en dan vliegen we zaterdag 6 okt. om 18.20 uur naar Azië.
Voor wie ons wil volgen, is hier ons totale reisprogramma:
6 okt. 19.20 Schiphol-London (BD 112)
6 okt. 21.35 London-Colombo (UL 502)
7 okt. 18.45 Colombo-Delhi (UL 191)
7 okt. aankomst Delhi 22.20 uur
We vliegen met Srilankan Airlines, vandaar de "omweg" via Colombo waar we nog 4 uurtjes op het vliegveld mogen rondhangen voordat we door/terugvliegen naar Delhi.
We blijven 2 nachten in Delhi om de stad op eigen houtje te verkennen en uit te rusten van de lange reis.
Het voordeel van boeken van reizen bij Outsight.nl is o.a. dat de eerste 2 overnachtingen altijd in de ticketprijs inbegrepen zijn. Bovendien worden we door een taxi opgehaald en naar het hotel gebracht.
Op 9 okt. begint het 1e deel van onze "rondreis" door India. We doen dit met een auto en privé-chauffeur (wat 'n luxe!).
Van 9 t/m 11 okt. zijn we in Agra, 200 km. van Delhi. Agra is vooral bekend door de Taj Mahal.
Op 11 okt. rijden we naar Jaipur waar we op 14 okt. met de trein naar Mumbai gaan, het vroegere Bombai. Hier blijven we 2 nachten.
Op 17 okt. gaan we wederom met de trein naar Chennai, het vroegere Madras. Deze treinreis zou wel eens 2 dagen kunnen duren, gezien de afstand en de snelheid van de trein. We konden dit stuk ook vliegen, maar we wilden liever het land zien, vandaar de treinreis.
Op 19 okt. start onze 2e "rondreis":
van 19 t/m 21 okt. zijn we in Trichy en maken van daaruit diverse excursies.
Van 21 t/m 23 okt. zijn we in Madurai en ook hier gaan we er met de auto op uit.
Op 24 okt. vliegen we vanuit Cochin terug naar Sri Lanka en daar willen we nog enkele dagen aan het strand en het zwembad uitrusten, luieren dus. We zijn dan in hetzelfde hotel als verleden jaar en we hebben al afspraken gemaakt met onze chauffeur van vorig jaar. Hij schijnt sinds vorig jaar geen werk meer te hebben gehad (?) vanwege het wegblijven van toeristen. Het guesthouse dat we voor deze laatste week geboekt hadden, is inmiddels om dezelfde reden gesloten. Jammer, al was het maar vanwege de lekkere, Nederlandse, filterkoffie!
Als woensdag 31 okt. 5 minuten oud is, vertrekken we weer met het vliegtuig terug naar Nederland. We zijn dan 's middags om 12.15 uur op Schiphol.
Het vluchtschema is dan:
31 okt. 00.05 Colombo-Frankfurt (UL 553)
31 okt. 10.55 Frankfurt-Schiphol (KL 1766).

Waar mogelijk zullen we elke dag(?) onze belevenissen hier op deze site neerschrijven en is iedereen in staat om ons te volgen.

Komende week volgt nog 1 bericht vanuit Nederland, tevens zullen we dan een kaartje van India plaatsen.

Groetjes, Jan en Christien

• 28 September 2007 - 17:44

Teunie En Gert Harbe:

allereerst alvst gefeliciteerd, Jan met je verjaardag. Het moet een geweldig mooie reis worden. Genieten jullie er maar van. Het zal wel totaal anders zijn dan ons Nederlandje, waar je in twee uur helemaal doorheen bent.
    Groetjes,

Teunie en Gert

• 28 September 2007 - 18:20

Bertus En Nellie:

Houden jullie nog de verjaardag van Jan?
    Verder wensen wij jullie een heel fijne vacantie.
    Wij gaan trouwens volgende week naar bernkastel aan de Moezel met Cees en Dinie
    groetjes
    Bertus en Nellie

• 29 September 2007 - 03:38

Rajanka:

Ayubowan lieve vrienden,

Hier nog ff een berichtje uit Sri lanka!
    Nou, wij zijn druk bezig met alle inboedel hier te verkopen en het wordt al aardig leeg hier, ook de auto hebben
    we al verkocht en gaat volgende week weg.
    Buren en vrienden hier zijn verdrietig en natuurlijk wij ook, maar we gaan lekker een aantal jaren in nederland werken om zo onze doom, een eigen huis hier te bouwen/kopen, dan kunnen vrienden
    en familie later gezellig op vakantie komen en logeren, we gaan er tegenaan!!!
    Voor Rajah hebben vrienden van mij al wat verfklussen geregeld en zelf moet ik nog eventjes rondkijken.
    Wij wensen jullie alvast een heerlijke avontuurlijke reis toe en we gaan elkaar natuurlijk later in Nederland ontmoeten.

Ik denk dat het niet mogelijk is om jullie op de airport van Colombo te ontmoeten want wij kunnen niet zomaar naar binnen waar jullie moeten wachten.
    En helaas geen Douwe Egberts koffie straks in Negombo, maar gelukkig hebben ze op veel plekken Nescafe koffie.

Liefs,
    Anka en Rajah

p.s wij vliegen op 18 oktober naar Holland.

• 29 September 2007 - 09:10

Ed En Nel:

Spannend hoor,nog maar 1 week.
    De voorkriebels zijn bijna net zo leuk als de reis,of niet?
    Wij genieten in ieder geval wel alvast van alles wat we lezen
    We gaan alle belevenissen en verhalen ook op de voet volgen hoor!
    En tellen met jullie de dagen af tot het vertrek.
    Voor donderdag een gezellig etentje bij Janneke gewenst.Groetjes XXX ons

• 29 September 2007 - 12:36

Carola:

Zo te horen hebben jullie er zin in! haha.. zo vroeg alles al klaar hebben! nou, ik ga jullie nog wel uitzwaaien:) groetjes

• 29 September 2007 - 16:01

Susan:

Hoi Jan en Christien,

Ik wens jullie heel veel plezier en kijkgenot in Azie. En Jan, alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag a.s. vrijdag. Ik wens jullie een goede heen- en terugreis en tot ziens.

Groetjes Susan Hermens.

• 01 Oktober 2007 - 18:28

Puck:

Spannend! De tijd gaat dringen!! Niks vergeten in te pakken he! En Jan, neem je ook leuke strips voor Christien mee voor in het vliegtuig???
    Succes met de voorbereidingen!!

xxx