Jetlag - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu Jetlag - Reisverslag uit Barneveld, Nederland van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

Jetlag

Door: Jan Hermens

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

05 November 2014 | Nederland, Barneveld

Mijn ogen gaan open en kijken in het rond. Daar stond toch géén kast? Waar is mijn koffer gebleven? Waarom voelt het zo koud, we hadden de airco toch uit gezet?
Ik kijk naar mijn horloge en zie géén wijzers maar cijfers. Opeens realiseer ik me dat het een wekker is, hebben we een wekker op de kamer?

Ik lig in mijn eigen bed en het is half een in de nacht. In Azië zouden we nu aan het ontbijt zitten. We waren al om negen uur naar bed gegaan, moe, verreisd. De biologische klok van ons lichaam is nog helemaal van slag.
We gaan erg vroeg naar bed, worden meerdere keren wakker in de nacht en zijn ’s morgens nog voordat de eerste haan kraait al wakker. Hoewel, we horen hier geen hanen kraaien!

Op maandagmorgen werden we in Bangkok om 5.00 uur wakker en zaten een uurtje later in het hotel al aan ons ontbijtje. We konden nog rustig douchen en onze koffers inpakken, het overgewicht waren we gedurende deze drie weken al kwijt geraakt. Er zouden dus bij het inchecken geen problemen kunnen ontstaan, mijn koffer woog nu nog maar 17,6 kg. i.p.v. 27,4 op de heenvlucht.

We waren 2 ½ uur voor vertrek al op het vliegveld van Bangkok, tijd genoeg dus voor een laatste sigaretje en nog wat taxfree inkopen. Maar niets bleek minder waar! We moesten zelf inchecken en onze boardingpass uitprinten, dat ging nog redelijk snel. We konden de machine gelukkig op Nederlands instellen. Vervolgens nog de bagage inchecken en dat viel enorm tegen, er stond al een heuse rij en er waren maar 4 balies geopend. Achter ons werd de rij alsmaar langer! Naast ons een rij voor de 1e klas passagiers en we zagen al dat daar ook mensen gingen staan met net zo’n boardingpass als de onze, ze stonden dus in de verkeerde rij! Intussen stonden wij al een uurtje in onze rij te wachten tot we aan de beurt zouden zijn. En steeds meer mensen die nu pas aanschoven, in onze én in de verkeerde rij dus!
En tot onze verbazing mochten zij opeens doorlopen naar de twee linkse van de vier balies. Zij die in de verkeerde rij waren gaan staan, werden sneller geholpen dan wij die al een uur in de rij stonden te wachten!
KLM, was het niet eerlijker geweest deze mensen te wijzen op het feit dat ze in de verkeerde rij stonden? KLM, was het niet eerlijker geweest deze mensen die eigenlijk veel te laat kwamen inchecken, te laten aansluiten in onze rij? KLM, was het niet eerlijker geweest de voorste mensen uit onze rij te laten doorlopen naar de vrijkomende balies, die mensen die op tijd waren voor het inchecken en al een uur in de rij stonden?

En ondanks dat we dus ruim in de tijd zaten, bleef er uiteindelijk slechts 5 minuten over van de 2 ½ uur aangezien de douane en de vele veiligheidscontroles de weinige overgebleven tijd in beslag namen. Dus geen tijd voor koffie of iets anders meer!

De aanleg van deze nieuwe luchthaven, Suvarnabhumi, werd en wordt nog steeds geplaagd door corruptie. En voor ons leek het alsof óók de KLM zijn passagiers aan het plagen was maar dan alléén zij die in de juiste rij stonden!

Toen we maandagavond om 18.00 uur op Schiphol aankwamen, hadden we dus een dag met 19 uur daglicht achter de rug.

• 05 November 2014 - 12:00

Teus En Lieneke:

Welkom weer thuis. De rest van deze week nemen wij even vrijaf, na Dankdag.

Tot ziens, m.vr.groet, Teus en Lieneke

• 05 November 2014 - 12:07

Marian:

Een hele lange dag, waarop dus weer niet alles op rolletjes ging ...............
    Nu weer lekker thuis in je eigen bed waaraan jullie nog even moeten wennen.
    Hartelijke dank dat ik weer mee mocht reizen, de foto's waren geweldig, het reisverslag leerzaam....
    (had Laos nog op ons lijstje staan, maar vraag me af als je net zoals jullie al veel van Azië hebt gezien dit land nog wat toevoegt....)

• 05 November 2014 - 13:22

Carly:

Hoi Jan en Christien,
    Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn op de Wildforster, 't is hier echt vééél relaxter dan in Azië, geen wachtlijsten, bij Appie Heijn gooien ze gewoon een extra kassa open, lekker herfstig temperatuurtje, gisteren een bewolkte dag, maar zóóó'n prachtige zonsondergang ('k zal even een foto (zonder mijn hoofd, hihi) mailen), niks te klagen dus! :-)
    Sterkte met bijkomen, hoor en tot zondag, dan zal het ergste leed toch wel geleden zijn... ;-)
    Liefs en groetjes,
    Arie en Carly.

• 05 November 2014 - 17:11

Edu:

Welkom thuis

• 07 November 2014 - 07:15

Paulien:

Zeker geen reclame voor KLM.
    Mooi dat jullie weer thuis zijn en zo'n prachtige reis gehad hebben.
    Het recept volgt binnenkort. Dit weekend nog even heel druk!

Paulien

• 16 November 2014 - 18:45

Margo Veldhuizen:

Jan wij vliegen meerdere keren per jaar met KLM van en naar Bangkok maar hebben nog nooit problemen gehad en we hebben altijd tijd genoeg. Ik denk dat jullie gewoon pech hebben gehad die keer. Ik reageer een beetje laat maar had dit verslag over het hoofd gezien!

• 16 November 2014 - 18:54

Jan: