Regen, regen, regen…… - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu Regen, regen, regen…… - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

Regen, regen, regen……

Door: janenchristien

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

14 Oktober 2013 | Nepal, Bharatpur

Het heeft vandaag de hele dag geregend, het valt er nog steeds met bakken uit. Onze plannen om te gaan fietsen langs de vele kleine dorpjes in de omgeving vielen daardoor in het water!
Overal springen de kikkers om je heen, zelfs de poezen Tika en Tiki vliegen ijverig door het restaurant om ze achterna te zitten. Maar ze hebben toch liever de restjes vis die we over hebben.

Morgen gaan we van 600 naar 1050 meter naar Bandipur. Bij dit kleine bergdorpje ga je terug in de tijd en er komen nauwelijks toeristen. We blijven daar twee nachten om de tweede dag een dagwandeling te maken langs rijstvelden en akkerland naar Ramkot, waarbij we onderweg zullen picknicken.

Vandaag is het Tika Day en dat slaat niet op één der poezen die hier ook op de personeelslijst staan. Tika Day is de belangrijkste dag van het Dashain Festival, iedereen gaat dan naar een tempel om te offeren. Het personeel van het hotel , de keuken en het restaurant is geminimaliseerd en datzelfde geldt voor de menukaart. Vandaag is de keuze beperkt tot slechts enkele gerechten en het duurt uiteraard langer voordat je het bestelde voorgeschoteld krijgt. Het is er echter niet minder lekker om. Het personeel wordt steeds afgelost, zodat iedereen de tempel kan bezoeken.

We zijn benieuwd hoe de autorit morgen zal zijn. Het is altijd al een hele klus om alle gaten in de weg te ontwijken, maar nu zijn ze ook nog allemaal volgelopen met water.
Bij het aanleggen van wegen werden tot nu toe alle leidingen onder het wegdek gelegd en dat heeft natuurlijk tot gevolg gehad dat er ook vele gaten ontstaan zijn doordat men later weer een lek moest dichten. Nog vaker komt het voor dat hele stukken wegdek weg zijn! Op bijna alle wegen staan dan ook nog eens betonnen of ijzeren markeringszuilen op de plaatsen waar de leidingen lopen met het woord ´water´, ´power´ of ´gas´ erop. Als automobilist moet je deze natuurlijk ook weer ontwijken terwijl je misschien al ingehaald wordt door een andere weggebruiker. Wat zou er gebeuren als je er tegenaan rijdt?

Bandipur en de eromheen liggende dorpjes hebben de grote veranderingen ten gevolge van toerisme tegen kunnen houden. Ze willen graag blijven zoals ze zijn. Of er dan wel internet zal zijn?

Namasté, Jan en Christien

• 14 Oktober 2013 - 17:46

Margo Veldhuizen:

Namaste, Jan en Christien,

Maar goed dat jullie de rubber laarzen mee hebben genomen zo kunnen jullie toch de regen trotseren. leuk om weer even iets te lezen, de volgende nieuwsbrief zal nog wel even duren vrees ik. Nou ga lekker genieten daar in Nepal en we horen wel weer van jullie!!

Groetjes, Margo

• 14 Oktober 2013 - 18:41

Gert Hagens:

Ik kan me herinneren dat dit niet de eerste keer is dat jullie regen hebben op vakantie !! Maar een verkoelend buitje kan nooit kwaad . Jammer dat het fietstochtje niet doorgaat maar zoals ik begrijp is er nog genoeg te doen . Geniet ervan .

• 14 Oktober 2013 - 19:52

Marian:

Ach wat jammer nou die regen , hoewel de regenfoto's erg mooi zijn. Hopelijk houdt het snel op met regenen, een dagwandeling in de zon is vast aangenamer.
    Hier is de afgelopen tijd ook op sommige plekken in ons land behoorlijk wat water gevallen, maar hier komt de brandweer de ondergelopen kelders weer leeg pompen en zitten er niet zulke grote gaten in het "wegdek"............Een goede reis gewenst!

• 14 Oktober 2013 - 23:05

Carola:

Dat is balen. Dan maar een rustig dagje ervan maken. Waarom offeren ze die bloedzuigers niet? Zijn ze daar ook snel vanaf. Veel plezier komende dagen.

• 14 Oktober 2013 - 23:13

Teus En Lieneke:

Ah, joh; da's niks. Moet je hier in Nederland komen: gisteren 12 cm in 1 dag!

Groetjes, Teus en Lieneke.

• 15 Oktober 2013 - 00:11

Adrie:

Hoi,
    Ja, regen, regen, het klinkt bekend....Nou, jullie zullen ondertussen al wel aardig vol zijn van alle indrukken, welke je opdoet, dus misschien is zo´n dagje even niks, ook wel lekker?
    Sterkte morgen met de reis, door alle gaten en over hobbels enz.
    Doeg, Adrie

• 15 Oktober 2013 - 11:38

Ed En Nel:

Nou zo ziet het er bij ons hier ook uit hoor!!!!
    Veel plezier en we zullen de verslagen misschien even moeten missen. Jammer!

Tags: Chitwan