Gespierd naar huis! - Reisverslag uit Peking, China van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu Gespierd naar huis! - Reisverslag uit Peking, China van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

Gespierd naar huis!

Door: Jan en Christien

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

24 Oktober 2009 | China, Peking

Lieve mensen,
we zijn vanmiddag veilig aangekomen in het dorpje Ping'an, het ligt hoog in de bergen op 800 meter, het hoogste punt waar we morgen naar toe wandelen is 1180 meter!
Zouden we dat wel halen, de totale wandeling duurt zelfs 5 uur.

Chinese computers zijn rare dingen niet alleen de tekst maar ook de speciale tekens! Ze komen of niet of zijn wel heel speciaal! Soms verandert onze tekst ineens in het Chinees en daar kunnen we dan niets meer mee!

We hebben vanmorgen bij het wakker worden besloten vanaf nu alleen nog maar met stokjes te eten, het bestek kan dus weg! Thee, alleen nog maar in hele kleine kopjes waarbij je bij het drinken geen pink meer mag uitsteken!

We zitten in 'Liqing Guesthouse' (http://www.liqinghotel.com), om hier te komen moesten we 20 minuten steil omhoog lopen. Gelukkig hadden we 2 vrouwtjes bij ons met onze koffers op hun rug (32 kg.)! En toch blijven lachen en praten!
Wat hebben wij het dan goed in Nederland!
We hadden onszelf kunnen laten dragen, maar daar hebben we toch maar van afgezien.
Voor ons plezier zijn we deze klim ook weer afgedaald om hem vervolgens nogmaals te beklimmen, alsof we er geen genoeg van konden krijgen.
En dan te weten dat we morgen 5 uur gaan wandelen waarbij deze klim wel vaker zal voorkomen!

Ping'an heeft de mooiste, de hoogste en grootste rijstvelden van de wereld. Jammergenoeg is de rijst reeds geoogst.
Het is hier een stuk frisser, tegen de avond mag je al een dikke trui aantrekken.

Het zit er alweer bijna op, hoewel we zelf niet dat gevoel hebben, maandag naar Hong Kong en woensdag alweer thuis.
We gaan zo weer heerlijk dineren, maar eerst een warme douche omdat we pas om 18.00 uur weer warm water hebben. Stroom is er gelukkig de hele dag!

Lieve groetjes en een gezegende zondag, Jan en Christien
xxx

• 24 Oktober 2009 - 13:23

Michael & Ryanne:

Sjonge... zit het er alweer bijna op? Snel gaat dat zeg.
    We zijn zelf net terug van een weekje Griekenland en gaan zometeen jullie Blogs nog even nalezen. Volgens mij hebben jullie in veel dezelfde accomodaties gezeten als wij (en Bianca ;-).

Moet jullie wel even waarschuwen voor de bedden in het 'Liqing Guesthouse' ...
    Echt, nog nooit op zulke harde bedden geslapen als daar!

Loopt/rijdt/kruipt/of wordt gedragen/- gesleept/ de kleine Chinese prins (zoon vh huis) er ook nog rond?
    Echt, ook nog nooit zo'n verwend menneke gezien haha.
    Gr. Michael & Ryanne

• 25 Oktober 2009 - 08:10

Wilma:

Hoi mam en jan,

Even een berichtje uit antwerpen. Hier gaat ook alles goed. Vannacht hebben we in het hotel crowne plaza geslapen en morgen gaan we weer naar huis. Ik had lekker twee dagen vrij genomen van mijn werk. Jullie hebben het ook nog steeds goed lees ik. Het is wel een echte survivaltrip zeg! 5 uur lopen!! Ik heb wel een beetje medelijden met die mensen die jullie koffers dragen (en ook mensen). Volgens mij hebben die mensen over een paar jaar geen rug meer en kunnen ze al met pensioen. Dan hebben we het toch maar goed in Nederland ja. Ik rijd trouwens al op mijn nieuwe scooter ja. Gisteren deed hij het niet. Volgens sameer was de accu leeg en die heeft hem handmatig aangetrapt. Dat ding is loeizwaar! Niet echt iets voor vrouwen haha. Nou wij gaan even ontbijten en ik hoor (lees) wel weer van jullie.

Groetjes Wilma en Sameer

• 25 Oktober 2009 - 22:11

Lina:

Hallo Jan en Christien,

ff een berichtje van mij, de laatste 3 verslagen heb ik nog niet gelezen, zelf waren wij voor een lang weekend naar Cochem geweest, wij hadden wel de laptop meegenomen maar er was geen
    internetverbinding mogelijk.
    Nog ff 3 dagen genieten rn dan weer terug naar home sweet home.

liefs en Gods zegen gewenst, Lina

• 26 Oktober 2009 - 08:51

Loek En Ilse:

Als jullie alleen nog maar met stokjes eten moet je ze wel zelf meenemen als jullie weer eens hier komen eten. Stokjes hebben wij (nog) niet..
    En: wat zit er in hemelsnaam allemaal in jullie koffers? Als wij op vakantie gaan: samen 1 koffer van iets meer dan 20 kg.! en wat handbagage of is het 2x 16 kg.?

• 26 Oktober 2009 - 09:46

Carola:

ach, die arme vrouwtjes.. Hier is inmiddels de klok weer een uur teruggezet.. succes met de stokjes!