Schildpadden, kikkers en roken! - Reisverslag uit Peking, China van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu Schildpadden, kikkers en roken! - Reisverslag uit Peking, China van Jan & Christien Hermens - WaarBenJij.nu

Schildpadden, kikkers en roken!

Door: Jan en Christien

Blijf op de hoogte en volg Jan & Christien

18 Oktober 2008 | China, Peking

Lieve mensen,
vanmorgen hebben we voor het eerst uitgeslapen tot 8 uur, maar het is ook een uur verschil met Vietnam.
Het leven in Hong Kong is voor ons in vergelijking met Vietnam erg duur. Het kost hier per dag waar we in Vietnam een week van konden leven. We zouden hier nooit willen wonen, alles gaat hier de lucht in, je wordt al misselijk van het kijken omhoog, laat staan dat je van 88 hoog omlaag zou moeten kijken!
Vanmorgen zijn we fris aan een wandeling door de wijk Kowloon begonnen na een vreselijk ontbijt. Het ontbijt zelf was veel en goed, maar om het tussen al die Indiase gasten te pakken te krijgen, was bijna onmogelijk. Wat waren zij onbeschoft: ze duwden je overal opzij, namen bijna alles voor je neus weg en deden alsof alleen zij hier gast waren! Het waren erg arrogante kwasten!
De wandeling was wel interessant, ook weer markten met groenten, fruit en vis. Hier worden ook schildpadden en kikkers als lekkernij gezien. De kikkers worden voor je neus levend onthoofd en vervolgens gevild!
Of het lekker is?
Op straat mag je wel roken, om de 50 meter staat een asbak. Waag het niet een peuk op straat te gooien, de boete daarop is HK$1500 oftewel Euro 150!!!! Mocht je in een park betrapt worden op roken, vragen ze gerust het drievoudige! Je mag er ook niet fietsen, vogeltjes voeren en....spugen!!! De boete hierop is ook Euro 150!! Honden mag je hier overal tegenaan laten piesen, maar een peuk roken!!!!
Veel honden zijn van die echte tuttige hondjes, vaak met een strikje! Maar heeft een winkelier ff geen zin meer, of wil hij iets gaan eten, dan wordt er een pitbullachtige in de deuropening gelegd!!!
Vanmiddag hebben we weer gewandeld, nu naar de voormalige luchthaven die in de zee lag. Het gebeurde vroeger wel eens dat een vliegtuig te vroeg landde! Je ziet, Annet, Christien heeft het wandelen nog niet verleerd!
Op de terugweg hebben we ons een McFlurry veroorloofd. Het ijs hier is ook koud, maar 3 bolletjes haal je niet, 2 lukt net!!
In de zon is het hier heet, maar er is gelukkig vaak een zeewindje die verkoeling brengt. We zweten hier dus veel minder.
Rob en Jose, hebben we jullie lekker gemaakt met het mooie Vietnam? Jullie moeten er beslist heengaan!

Voor vandaag, lieve groetjes,
Jan en Christien

• 18 Oktober 2008 - 08:33

Ed En Nel:

Nu zijn wij dus de eerste ha ha.
    Hoor wel dat Hong Kong een heel andere leefomgeving heeft als Vietnam.
    Wel even wennen denk ik maar weer eens iets heel anders.
    Kun je daar eigenlijk ook lekker relaxen aan zee?
    En als je al jullie verhalen leest wordt je wel erg nieuwsgierig om er zelf een kijkje te gaan nemen.
    Maar de afstand is een beetje veel,dus.....
    Wachten we maar op de foto's van jullie.
    Nog een paar heerlijke laatste dagen gewenst en misschien tot morgen.
    groetjes en een knuffel van ons.

• 18 Oktober 2008 - 09:56

Carola:

Ik ben 2e.. :D

Het klinkt allemaal een beetje stads. Die boetes voor roken enzo vind ik goed. Alleen vind ik wel dat ze dat bij meer vervuiling mogen doen. Want een hond die overal tegenaan piest is ook niet echt fris..
    Arrogante india mensen.. tsja.. die heb je wel eens. Als mensen in hun eigen land verwend zijn, eisen ze dit ook op in het buitenland.

groetjes